Reportaż na temat ... ale jaki
Przygotowanie
przed zajęciami scenariusza roboczego i materiałów dokumentalnych
przydatnych do realizacji reportażu w ramach zajęć pozalekcyjnych z
uczniami.
Przykład:
Uczniowie
pod opieką nauczyciela mogą przygotować materiały dotyczące
dziedzictwa kulturowego, bieżących wydarzeń, akcji
edukacyjnych-społecznych i/lub innych tematów, do reportażu np.:
wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe, absorbujące o których warto opowiedzieć innym.
wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe, absorbujące o których warto opowiedzieć innym.
Inspiracją mogą być zwykłe zdarzenia życia codziennego lub niezwykła sytuacja, czy historia:
opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska, historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów, przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca, relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego
opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska, historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów, przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca, relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego
Propozycje alternatywne - pomocne do tematów:
1. Fotoreportaż z krótkim opisem i dźwiękiem
„Cud nad Wisłą”
Historia, wiedza o kulturze.
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii) „Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów” Język polski, biblioteka
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii) „Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów” Język polski, biblioteka
3. Film ze zdjęć z komentarzem tekstowym lub dźwiękowym
„Piknik rodzinny – gry z dzieciństwa rodziców”
Nauczanie początkowe
UWAGA:
Podczas zajęć będziemy korzystać m.in.z programów:
- Tripwow.tripadvisor - przy tworzeniu reportażu fotograficznego
- Audacity, przy nagrywaniu - opracowywaniu i montażu dźwięku
- Movie Maker przy projektowaniu i montowaniu zdjęć, fragmentów filmów
- Calameo - do publikacji opracowanych własnych tekstów - wywiadów, relacji,
scenariuszy, innych prac reportażu
- Platform społecznościowych-wspomagających wykonywanie zadań, współpracę, komunikację i publikację prac
Wszystkie zadania wykonujemy w oparciu o zdjęcia, fragmenty ujęć filmowych przyniesionych przez uczestników na nośnikach cyfrowych
np. USB lub przesłanych z własnych zasobów w sieci.- Platform społecznościowych-wspomagających wykonywanie zadań, współpracę, komunikację i publikację prac
W przypadku braku własnych materiałów ( grafika, dźwięk) będą udostępnione materiały prowadzącego, tylko na ćwiczenia
Na zajęciach stacjonarnych wstępnych:
1. poznajemy rodzaje i składowe reportażu - w tym multimedialnego
2. zasady pracy przy tworzeniu reportażu - prace wspomagające
3. ćwiczymy nasze umiejętności z przygotowaniem i wykorzystaniem mediów
4. sprawdzamy przydatność narzędzi, które nam pomogą w realizacji
5. zakładamy bloga reportażowego - miejsce publikacji efektów
W ciągu tygodnia - praca online
1. zbieramy materiały graficzne i dźwiękowe
2. selekcjonujemy i montujemy swój reportaż
3. tworzymy własne historie z wykorzystaniem różnych wypowiedzi medialnych
4. publikujemy nasze prace na własnym blogu
5. korzystamy z konsultacji online
Pracę ostateczną wykonujemy w oparciu o własne źródła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz