stycznia 19, 2015

Liczy się pomysł - tworzymy reportaż

Reportaż na temat ... ale jaki 
Przygotowanie przed zajęciami scenariusza roboczego i materiałów dokumentalnych przydatnych do realizacji reportażu w ramach zajęć pozalekcyjnych z uczniami. 
Przykład: 
Uczniowie pod opieką nauczyciela mogą przygotować materiały dotyczące dziedzictwa kulturowego, bieżących wydarzeń, akcji edukacyjnych-społecznych i/lub innych tematów, do reportażu np.: 
wydarzeniach, osobach, miejscach, które są im bliskie, intrygujące, ciekawe, absorbujące o których warto opowiedzieć innym. 
Inspiracją mogą być zwykłe zdarzenia życia codziennego lub niezwykła sytuacja, czy historia:
opowieść o losach mieszkańców najbliższego środowiska, historyczny obiekt w miejscu zamieszkania uczniów, przedmiot należący do znanego pisarza, sportowca, relacja z ciekawych zajęć lub projektu edukacyjnego/społecznego 

Propozycje alternatywne - pomocne do tematów
1. Fotoreportaż z krótkim opisem i dźwiękiem „Cud nad Wisłą” Historia, wiedza o kulturze.
2. Nagrania dźwiękowe ( podcast) fragmentu literackiego lub źródła historycznego ( do wybranego obrazu - grafiki-fotografii) „Literatura i dźwięk w kulturze współczesnych mediów” Język polski, biblioteka 
3. Film ze zdjęć z komentarzem tekstowym lub dźwiękowym „Piknik rodzinny – gry z dzieciństwa rodziców” Nauczanie początkowe 

 UWAGA:
Podczas zajęć będziemy korzystać m.in.
z programów:
- Tripwow.tripadvisor - przy tworzeniu reportażu fotograficznego
- Audacity, przy nagrywaniu - opracowywaniu i montażu  dźwięku 
- Movie Maker przy projektowaniu i montowaniu zdjęć, fragmentów filmów
- Calameo  - do publikacji opracowanych własnych tekstów - wywiadów, relacji,
 scenariuszy, innych prac reportażu 
- Platform społecznościowych-wspomagających wykonywanie zadań, współpracę, komunikację i publikację prac
Wszystkie zadania wykonujemy w oparciu o zdjęcia, fragmenty ujęć filmowych przyniesionych przez uczestników na nośnikach cyfrowych np. USB lub przesłanych z własnych zasobów w sieci.
W przypadku braku własnych materiałów ( grafika, dźwięk)  będą udostępnione materiały prowadzącego, tylko na ćwiczenia 


Na zajęciach stacjonarnych wstępnych:

1. poznajemy  rodzaje i składowe reportażu - w tym  multimedialnego 
2. zasady pracy przy tworzeniu reportażu - prace wspomagające
3. ćwiczymy nasze umiejętności z przygotowaniem i wykorzystaniem mediów
4. sprawdzamy przydatność narzędzi, które nam pomogą w realizacji
5. zakładamy bloga reportażowego - miejsce publikacji efektów

W ciągu tygodnia - praca online

1. zbieramy materiały graficzne i 
dźwiękowe
2. selekcjonujemy i montujemy swój reportaż
3. tworzymy własne historie z wykorzystaniem różnych wypowiedzi medialnych
4. publikujemy nasze prace na własnym blogu
5. korzystamy z konsultacji online

Pracę ostateczną wykonujemy  w oparciu o własne źródła


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz